Educació Primària
Informació
VOLEM EDUCAR NENS I NENES FELIÇOS, EN UN ESPAI DE CREIXEMENT DE LES SEVES NECESSITATS I POTENCIALITATS, PER PREPARAR-LOS PER APRENDRE AL LLARG DE LA VIDA.
L’Educació Primària, que va dels 6 als 12 anys, és una etapa que acompanya el creixement dels infants i posa les bases per futurs aprenentatges.
L’educació Primària té com a objectiu preparar als alumnes per ser persones que s’han de desenvolupar en una societat i un món canviant. Els ensenya a pensar i actuar de forma integrada, a interrelacionar els aprenentatges, promou l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions, a fomentar la iniciativa, la creativitat i l’esperit crític, les ganes d’aprendre i a desenvolupar la capacitat d’esforç i treball.
Al llarg de tota aquesta etapa treballem per aconseguir que cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats, pel que fa a valors, habilitats i coneixements i, el treball en equip des d’una perspectiva oberta i flexible.
Les escoles salesianes volem educar una persona resilient, oberta, autònoma, emprenedora, responsable, col·laborativa, compromesa, crítica, comunicativa, resolutiva, enginyosa i creativa per tal que sigui capaç de dissenyar un projecte de vida que l’ajudi a esdevenir un agent social transformador.
Els educadors de les escoles salesianes ens comprometem a treballar des de l’estil educatiu de Don Bosco, fonamentat en la raó, la religió i l’amor, per desenvolupar en els nostres alumnes aquesta proposta competencial.
Treballem per desenvolupar les competències bàsiques: assegurem el seu desenvolupament i posem les bases per una formació en autonomia personal, en responsabilitat, en solidaritat, en llibertat, en participació i en compromís individual i col·lectiu.
Acompanyem els infants en l’aventura de créixer, conèixer, aprendre i relacionar-se, creant contextos privilegiats de comunicació i socialització, fomentant l’aprenentatge com a font de plaer.
Les següents opcions metodològiques són claus a les nostres aules:
- El treball per projectes, en el qual desapareixen les fronteres entre les matèries i es treballa competencialment de forma interdisciplinar.
- El treball per ambients, en el qual els alumnes treballen de forma autònoma segons els seus interessos, potenciant les intel·ligències múltiples.
- L’educació emocional, per ajudar-los a créixer, adquirir habilitats socials, a conviure amb els altres…
- El treball cooperatiu com a mètode d’aprenentatge i recurs d’atenció a la diversitat.
- La inclusió com a referent a l’hora d’atendre la diversitat.
- El treball plurilingüe, per aconseguir que els nostres alumnes siguin competents amb les llengües estrangeres.
- La formació integral, en la qual l’art, l’educació física i la música prenen vital importància en l’educació intel·lectual, corporal i emocional dels nens i nenes.
- ENGLISH WORLD ( Activitats lúdiques en llengua anglesa)
- FRANCÈS (Introducció segona llengua estrangera)
- SCIENCE (Treball del medi Natural i Social en llengua anglesa)
- ESCACS EDUCATIUS (Esport-Ciència-Art)
- TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ I MATEMÀTICS (Treball per ambients)
- INFORMÀTICA (Adquisició de competències TIC)
- ANIMACIÓ LECTORA (Potenciació de l’hàbit lector)
- ORGANITZACIÓ (Tutoria, dinàmiques, habilitats socials…)