Educació Infantil
Informació
VOLEM EDUCAR INFANTS FELIÇOS I AUTÒNOMS, EN UN ENTORN D’ACOLLIDA INTEGRAL.
El segon cicle d’Educació Infantil, que va dels 3 als 6 anys, és una etapa que contribueix al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits per créixer i aprendre.
En aquests primers anys els nens són petits exploradors que volen viure noves experiències. La idea és que a través del joc i l’experimentació puguin descobrir-se a si mateixos, als altres i a l’entorn, així com desenvolupar les habilitats de comunicació i llenguatge.
Tenim com a finalitat afavorir el creixement i maduració de l’alumne/a en totes les seves dimensions. Pretenem ajudar als nens i nenes a descobrir i potenciar les seves possibilitats corporals, intel·lectuals, afectives, sensorials, socioculturals i lúdiques.
Aquesta acció educadora ens implica juntament amb els alumnes i pares, a participar en l’itinerari comú de contínua formació integral, en un marc de confiança i llibertat, procurant que l’escola sigui una llar oberta i acollidora, on els/les alumnes hi vinguin contents/es i tinguin un ambient serè, tranquil i relaxat.
Per a més informació
Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.
Posa’t en contacte amb la secretaria del centre
- Tel. 972 700 152
- Correu electrònic: escola@ripoll.salesians.cat
- Informació horaris d’atenció al públic: http://ripoll.salesians.cat/secretaria
Els educadors de les escoles salesianes ens comprometem a treballar des de l’estil educatiu de Don Bosco.
Les escoles salesianes volem educar persones resilients, obertes, autònomes, emprenedores, responsables, col·laboratives, compromeses, crítiques, comunicatives, resolutives, enginyoses i creatives.
El segon cicle d’educació infantil té com a objectiu el desenvolupament global de les capacitats dels infants durant els primers anys de vida.
Volem desvetllar en l’infant el seu interés per aprendre, l’hàbit de qüestionar-se i fer-se preguntes sobre el món que l’envolta; l’habilitat de cercar i trobar respostes als reptes que se li plantegen, inicidint en la seva capacitat per relacionar-se, comunicar-se i aprendre de forma conjunta.
Acompanyem els infants en l’aventura de créixer, conèixer, aprendre i relacionar-se, creant contextos privilegiats de comunicació i socialització, fomentant l’aprenentatge com a font de plaer.
Les següents opcions metodològiques són claus a les nostres aules:
- A tota l’etapa d’infantil i a cicle inicial, treballem per ambients. Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar,observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir,relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres. Durant les franges dels ambients els grups són reduïts i heterogenis, és a dir, barregem infants del mateix cicle. Per nosaltres, és molt important respectar el ritme d’aprenentatge de cada infant.
- El treball per projectes, en el qual desapareixen les fronteres entre les matèries i es treballa competencialment de forma interdisciplinar.
- L’educació emocional, per ajudar-los a créixer, adquirir habilitats socials, a conviure amb els altres.
- El treball cooperatiu com a un mètode d’aprenentatge i recurs d’atenció a la diversitat.
- La inclusió com a referent a l’hora d’atendre la diversitat.
- El treball plurilingüe, per aconseguir que els nostres alumnes siguin competents amb les llengües estrangeres.
- La formació integral, en la qual l’art, la psicomotricitat i la música prenen vital importància en l’educació intel·lectual, corporal i emocional dels nens i nenes.
-
INFORMÀTICA Adquisició de competències TIC
- PSICOMOTRICITAT Desenvolupament motriu i emocional, introduint la llengua anglesa durant el treball
- HORA DEL CONTE Potenciació de l’hàbit lector i gust per la lectura, a P5 en anglès
- ANGLÈS Introducció primera llengua estrangera de forma lúdica
- PETITS CIENTÍFICS Experimentació científica treballant per ambients