Llar d'infants

Informació

La nostra Llar d’Infants està adreçada als nens i nenes de 4 mesos fins als 3 anys. El nostre objectiu és satisfer el desenvolupament integral de l’infant i les seves necessitats motrius, intel·lectuals, afectives i socials a través d’una pedagogia adequada.
Som un centre ric en estímuls per aprendre, jugar , créixer … en un entorn agradable i acollidor. Una llar on cada moment té el seu valor, on cada infant sent una continuïtat amb la seva vida de casa: per conviure de manera segura i familiar.

 

A la nostra escola, l’aprenentatge i felicitat són eixos fonamentals per al desenvolupament dels infants. Es potencien algunes capacitats per conèixer el seu cos, les seves possibilitats i treballem les seves limitacions per arribar a ser més autònom. Es dóna l’oportunitat de relacionar-se amb els altres i explorar el seu entorn de manera natural. Es treballen hàbits d’autonomia, d’alimentació, de neteja, de salut, de control d’esfínters…i normes de convivència: aprendre a compartir, respectar els companys i saber estar en situacions educatives.

Tot això possibilita a l’infant incorporar-se al segon cicle d’educació infantil amb més facilitat.

COM ES LA NOSTRA LLAR?

La nostra Llar està ubicada a al bell mig de Ripoll i disposa d’un espai físic immillorable. Les instal·lacions tenen tot el que els nostres infants i famílies necessiten segons la normativa vigent, sense barreres arquitectòniques i amb ascensor. Té un total de 750 m2 de superfície i 1.100 m2 de pati.

ESPAIS INTERIORS

Les aules són grans i espaioses (de 40 a 48 m2) i cada una d’elles disposa d’un canviador apropiat a a les necessitats dels infants: canvi de bolquers, higiene personal…
Són alegres i assolellades, amb grans finestres que proporcionen llum natural . Tenen el mobiliari homologat amb cantons arrodonits i colors càlids. Totes les aules estan distribuïdes per espais: motriu, simbòlic, de la caseta, de contes, de construcció,..

 

ESPAIS EXTERIORS

El contacte amb un entorn natural agradable i ben estructurat durant els primers anys de vida, té efectes positius tant a nivell de salut com pel que fa a l’educació mediambiental dels nostres infants.
El pati està organitzat amb espais que permeten la descoberta, l’observació i el joc en les seves diverses formes: el sorral amb pales i galledes, el tobogan, les rampes, les rodes…i tot d’arbres de diferents tipus. Tots aquests espais diferents dins del pati.
Actualment estem inmersos en un projecte de pati conjunt familia-escola per tal de millorar i potenciar més espais de joc simbòlic, d’experimentació, zona psicomotriu, de música… i així aprofitar l’espai exterior com a espai d’aprenentatge.

 

Per a més informació

Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.

Posa’t en contacte amb la secretaria del centre

Es basa en oferir als nens i a les nenes un conjunt d’experiències educatives que promouen el seu desenvolupament i aprenentatge.

Aquestes vivències complementen la funció educadora de la família; compartim la responsabilitat d’assolir el desenvolupament harmònic dels infants en totes les seves capacitats: afectives, cognitivo-lingüístiques, de relació, motrius,…

La nostra tasca educativa es basa en l’observació, la manipulació, el descobriment i l’experimentació que fa el nen de tot el que l’envolta, interactuant cada dia en els diferents espais pensats per aquest objectiu: el de la llum, espai Atelier, el del sorral, el matemàtic, el de construccions, el de música i el del joc simbòlic.

Donem molta importància als fets quotidians del dia a dia, que proporcionen l’autonomia i la seguretat en ells mateixos; i també als hàbits, que afavoreixen el seu desenvolupament integral: relacionar-se, conviure, observar, pensar, investigar, descobrir,
expressar-se, respectar, compartir, organitzar-se…I tot això ho aconseguirem omplint i buidant, pesant, foradant, estripant, tastant, olorant, tocant, pintant, enganxant, estampant, classificant, endreçant, anomenant…

Tot plegat ho duem a terme amb un denominador comú : el valor del respecte mutu, la solidaritat, la companyonia i les bones relacions!

 

Per a més informació

Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.

Posa’t en contacte amb la secretaria del centre

L’ADAPTACIÓ

Entenem per adaptació el període de temps que un nen/a cavalca entre dues situacions: una de coneguda per a ell “la família” i una de desconeguda, “ la llar d’infants”, amb nous espais, companys i adults.
Cal tenir en compte que tots els nens i nenes són diferents i la seva adaptació també: cada infant segueix el seu ritme i té les seves pròpies necessitats. Per tant, l’adaptació a la nostra escola la farem amb un procés individualitzat per cada nen.
La col·laboració dels pares és fonamental perquè junts ajudem a que els infants vegin la llar com un espai que els dóna seguretat, confiança, que els ofereix la satisfacció de les seves necessitats, que els estimula,… en definitiva, un lloc on desenvolupar-se i créixer feliços.
Cal que tots plegats ens adaptem a la nova situació!

RELACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA

La Llar d’Infants comparteix amb les famílies la cura i l’educació dels infants en els primers anys de la vida. La relació amb les famílies forma part de la quotidianitat.
Cal que família i escola es posin d’acord per tal d’actuar de la mateixa manera, fet que beneficia al nen/a amb més seguretat i més autoestima.
Mantenim el contacte diari amb les famílies a l’entrada i a la sortida de l’escola, per fer un seguiment del nen/a i del seu desenvolupament. Tanmateix, a final de curs es dóna un informe individual per escrit a través d’una entrevista personal. En el cas que la mestra o la família ho cregui necessari es poden concertar entrevistes al llarg de l’any. Periòdicament, també es realitzen reunions per detallar els motius pels quals es duu a terme el treball de psicomotricitat, desenvolupament de l’activitat i evolució dels infants.
L’agenda personal és una eina de comunicació escrita entre l’escola i mares i pares. Permet un seguiment diari de l’infant. És important fer-la servir.
A l’escola es van elaborant diferents cartelleres relacionades amb el dia a dia de l’escola. A través d’imatges volem transmetre les activitats que es van realitzant a totes les aules durant el llarg del curs.

A través de les diferents xarxes socials anem enviant imatges d’activitats, notícies, recordatoris,… Les famílies, cada vegada que ho necessitin, poden adreçar-s’hi (escola@ripoll.salesians.cat)

Per a més informació

Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.

Posa’t en contacte amb la secretaria del centre

MENJADOR

A la nostra escola creiem que el temps que es deixa a un infant per alimentar-se i de repòs és bàsic pel seu creixement físic. Entenem que és una estona on hem de respectar el ritme maduratiu de cada infant, deixant que gaudeixi i experimenti per ell mateix el què comportarà la introducció de nous aliments.

La llar disposa d’una cuina de gestió pròpia on els aliments dels vostres fills/es són de proximitat i primera qualitat. Això ens permet tenir a taula un producte més fresc i saborós.

Els menús del dinar i berenar han estat elaborats garantint l’equilibri dietètic i nutricional que necessiten els nostres nens i nenes en edat de creixement. La combinació de menús, rotativa cada 4 setmanes, es revisa periòdicament pel Departament de Sanitat i Salut Pública de la Generalitat de Catalunya. Es lliurarà una còpia del menú de primavera/estiu i del de tardor/hivern quan hi hagi el canvi.
El fet de tenir cuina propia permet preparar dietes personalitzades en casos d’al·lèrgies, malalties… en el cas que algun dels alumnes ho requereixi.

També comptem amb el servei eventual de menjador o berenar.

ACOLLIDA MATINAL

Oferim un servei d’acollida matinal de ¾ de 8h a ¾ de 9h on els nens juguen i realitzen diferents activitats, esperant que hi siguem tots.

PSICOMOTRICITAT

En els primers anys de vida, el nen aprèn a partir de totes les experiències que viu, i les principals eines que té per dur a terme aquesta descoberta són el propi cos i la seva acció.

La psicomotricitat a la nostra llar s’adapta a les necessitats i edats dels infants, amb un especialista que els ajuda a adquirir les maduracions motores i espacials, oferint-los el lloc adequat (sala psicomotricitat) i el material necessari per experimentar amb el seu cos i amb els objectes, deixant-los córrer, saltar, jugar, amagar,… fent del moviment
una font de plaer essencial per al seu desenvolupament global.

NATACIÓ

Durant els mes de juny els alumnes de P2 realitzem el curset d’iniciació a la piscina durant una setmana. La pràctica de la natació és molt beneficiosa pels nens a nivell psicomotriu i d’estimulació. Els dóna la possibilitat de familiaritzar-se amb un medi diferent.

 

ANGLÈS

Desde fa anys, comptem amb la col·laboració d’auxiliars lingüístics nadius i comparteixen diferents moments per tal que els alumnes es familaritzin amb aquesta llengüa des de ben petits.

MÚSICA

Cada semana comptem amb la presencia de l’especialista de música per estimular el llenguatge musical, tocant instruments, cantant cançons i ballant danses.

 

SORTIDES

La nostra escola considera les sortides com una part important de l’educació global que reben els nens i nenes. Les valorem per les situacions de relació i de socialització que comporten. Per aquesta raó, és convenient que tots els infants hi participin.
Visitarem la Fira de Santa Teresa per veure els xais, desfilarem amb les nostres disfresses pel pati de l’escola, gaudirem dels llibres i les roses el dia de Sant Jordi, anirem a la biblioteca a escoltar contes i a aprendre a mirar-los amb silenci i
passarem tot un dia fora a Vall de Núria amb els alumnes de P2.

 

Per a més informació

Inscriu-te a les jornades de portes obertes o demana una visita privada.

Posa’t en contacte amb la secretaria del centre