Fulletó nou alumnat

La nostra escola ofereix a les famílies la possibilitat que els seus fills/es hi rebin ensenyament dels tres fins als dotze anys.

Tenim com a finalitat afavorir el creixement i maduració de l’alumne/a en totes les seves dimensions. Pretenem ajudar als nens i nenes a descobrir i potenciar les seves possibilitats corporals, intel·lectuals, afectives, sensorials, socioculturals i lúdiques.

Aquesta acció educadora ens implica juntament amb els alumnes i pares, a participar en l’itinerari comú de contínua formació integral, en un marc de confiança i llibertat, procurant que l’escola sigui una llar oberta i acollidora, on els/les alumnes hi vinguin contents/es i tinguin un ambient serè, tranquil i relaxat.

 

És inherent al Projecte de l’Escola, la coeducació, l’educació en valors i la participació dels nens i nenes en les manifestacions culturals de la comarca i del país.  

 

Tots sabem que els primers dies d’escola poden ser una mica difícils per alguns infants donat que s’hauran d’habituar a noves situacions, espais i persones.

Nosaltres, conscients d’aquests canvis, procurem aconseguir que el Parvulari sigui un lloc agradable i ric en estímuls dins d’un clima de seguretat i confiança. No cal dir que la seguretat i confiança dels nens i nenes envers l’escola està íntimament lligada a la de les seves mares i pares.

 

La família ha de conèixer l’escola i confiar-hi. Ha de saber on deixa el seu fill. Per això fem aquesta reunió, per explicar als pares la nostra manera de treballar i per informar de tots els aspectes a tenir en compte al començament de curs.

 

Al mes de setembre, abans de l’inici del curs, es fa una entrevista d’ingrés per parlar del nen/a amb la tutora i per aclarir tots els aspectes puntuals i pràctics que cal tenir en compte els primers dies d’escola.(En la carta de l’agost es diuen els dies per apuntar-vos a secretaria)

 

La segona setmana de setembre comença el curs escolar. Per oferir una rebuda més assossegada, durant dos dies, els nens de P3, vindran a l’escola només dues hores (mig grup al matí i l’altre mig a la tarda). D’aquesta manera viuran els primers dies més relaxadament i els mestres podrem estar més per ells.

 

A més perquè els nens i nenes puguin rebre un tracte més personalitzat durant aquests dies d’adaptació, es disposa d’una persona de reforç tot el mes, per poder atendre les necessitats de cadascun dels infants.

 

Per aconseguir una educació integral del nen i nena és molt important una bona coordinació entre la família i l’escola. Caldrà, per tant, que les famílies coneguin i col·laborin amb les normes i serveis que oferim i així portar a terme una tasca educativa ben feta.

 

  • ENTRADES I SORTIDES:

Els nens i nenes de parvulari entren per les escales de l’entrada principal, per la porta de la dreta , d’aquesta manera tenen accés directe a les seves aules.

L’horari :

HORARI D’ACOLLIDA: de 8 a 9 del matí

MATÍ........................de 9.00h. a 13.00h.    

TARDA....................de 15.00h. a 17.00h.         

Es prega puntualitat a l’hora de portar i recollir els nens/es.

Per qüestions d’ordre i seguretat hem organitzat les entrades i sortides d’aquesta manera:

A les 9.00h. del matí les mestres rebran els nens i nenes a la porta del Parvulari.

A les 13.00h. i a les 15.00h. els pares podran entrar al passadís.

A les 17.00h. una mestra avisarà als nens i nenes per megafonia, mentre els pares i mares s’esperen a l’entrada de parvulari.

 

  • ASSISTÈNCIA

Una assistència regular facilitarà la integració a l’escola i un bon ritme d’aprenentatge.

  • MALALTIA

Per qualsevol malaltia o procés febril, l’infant s’ha de quedar a casa fins que estigui recuperat. És una norma sanitària que repercutirà en el seu propi benestar i en el dels seus companys.

Si un alumne/a no es troba bé s’avisarà als pares o persona responsable perquè el vingui a recollir. Per això hem de disposar de més d’un telèfon de contacte.

En cas de pediculosi “polls”, cal seguir el tractament adequat a casa fins que s’hagin eradicat tots els paràsits i no hi hagi perill de contagi .

 

  • MEDICAMENTS

Seguint les indicacions del Departament d’Educació, l’Escola considera que l’administració de medicaments és responsabilitat de la família; per això aconsellem que, si no és imprescindible, els prenguin fora de l’horari escolar.

En cas que sigui necessària la seva administració en hores lectives, caldrà presentar la còpia de la recepta mèdica corresponent i omplir la butlleta d’autorització de medicaments que hi ha al final de  l’agenda .

 

  • ROBA CÒMODA 

Perquè els nens i nenes puguin moure’s amb facilitat i poder treballat els hàbits d’autonomia com: treure i posar-se la jaqueta, les sabates, abaixar-se i apujar-se els pantalons per anar al lavabo, etc., cal que portin roba còmoda i  apropiada sense “petos”, tirants ni cinturons, ja que són una dificultat per a ells. Tampoc és recomanable roba massa ajustada.

 

  • BATES

Cal que tots els nens/es portin la bata indicada per l’escola, que és de quadrets i es pot triar el color: blau, vermell, verd o taronja. Aquesta bata està cordada al davant amb botons i té goma al coll i als punys.

Recordem als pares que les bates són per no embrutar-se la roba de sota.

Han de portar el NOM marcat a la bata; aquest nom ha de ser clar i entenedor (en majúscules), en un lloc ben visible.

El nom a la bata permet un tracte personalitzat del nen/a.

Per realitzar activitats plàstiques amb pintura, és necessari portar també una altra bata qualsevol.

S’emportaran la bata per rentar les tardes dels dimecres i divendres. El dilluns i dijous al matí han de tornar a portar la bata neta amb tota regularitat.

 

Caldrà portar una capsa de mocadors de paper a començament de curs, quan s’acabi, les tutores avisaran que cal dur-ne més.

I a P-3, també un paquet de tovalloletes.

 

  • VETES I ROBA MARCADA

 

Totes les bates així com les peces d’abrigar han de portar una veta que els faciliti la tasca de penjar la seva roba i han d’anar marcades amb el nom del nen o nena. Això permetrà  tenir uns penjadors endreçats on la roba no caigui ni pugui ser malmesa. 

 

  • ROBA DE RECANVI

El primer dia d’escola la família portarà una bossa amb recanvi de pantalons, mitjons, calcetes o calçotets i samarreta.

Aquesta bossa restarà a l’escola tot el curs. Si fos necessari utilitzar-la s’haurà de tornar a portar. La bossa ha d’anar marcada amb el nom i cognom del nen o nena.

A l’escola tenim algunes peces de roba de recanvi per algun cas d’urgència. Cal retornar-les netes tant aviat com sigui possible.

 

  • ESMORZAR

Els nens i nenes de P3, a l’igual que la resta de parvulari esmorzen tots junts a la classe: és una part més del treball d’hàbits.

Recomanem portar entrepans petits i tous, galetes, fruita... No han de portar “pastelitos”, iogurts,  “petit-suís”, bosses de patates, llaminadures ni begudes.

La nostra escola forma part del Projecte d’Escoles Verdes i la implicació en aquest projecte comporta un seguit d’actuacions que potencien la sostenibilitat del Medi Ambient. Una d’aquestes accions és l’ús de carmanyoles. No es pot dur paper d’alumini i altres embolcalls difícils d’eliminar i reciclar.

 

  • MOTXILLA

Cal que cada nen/a porti una motxilla, on cada dia hi portarà l’agenda i l’esmorzar i els dies que calgui la bata i el got.

Les motxilles han d’ésser de la mida adequada a l’edat, fàcil d’obrir i tancar i aconsellem no portar motxilles amb rodes per problemes d’esquena i d’espai.

 

  • GOT

Cal que cada nen/a porti un got de plàstic sense nansa per poder beure aigua. Cada divendres se l’emportaran a casa per rentar.

 

  • ANIVERSARIS

És norma de l’escola no portar invitacions amb motiu dels nostres sants aniversaris o altres celebracions.

 

No podem portar pastissos, llaminadures, begudes ni regals.

De tota manera ho celebrem tots junts a la classe.

 

  • JOGUINES

Els nens i nenes no han de portar joguines o altres objectes innecessaris si no és que la mestra ho demana. El material escolar (llapis, colors, papers...) se’ls donarà a l’escola i es guardarà a la classe per tot el curs.

 

  • FOTOS

Cal que tots els nens/es de P-4 i P5 portin 2 fotos de mida de carnet d’identitat.

Els nens de P-3 2 de mida cartera i 7 de mida carnet.

 

  • AGENDA

Cada nen/a té una llibreta de comunicacions. Aquesta llibreta és personal i anirà i tornarà de casa a l’escola diàriament.

L’agenda és el mitjà de comunicació més directe i més segur entre la família i els/les mestres. És molt important que els pares i mares la utilitzeu i col·laboreu a que no es perdi ni es faci malbé.

 

  • NATACIÓ

És una activitat opcional. Es realitzarà dins l’horari escolar. Si algun nen/a no s’apunta es podrà quedar a l’escola. Considerem que és un exercici molt complert i a més és l’edat ideal per aprendre aquest esport i per no tenir pors.

Recomanem que per anar a la piscina portin motxilla i NO bossa d’esports, per una millor autonomia i comoditat dels nens i nenes.


  • SORTIDES

Durant el curs farem sortides, excursions... amb uns objectius comuns:

-         Conviure tots els infants junts fora de l’entorn escolar.

-         Esforçar-se en organitzar les pròpies coses: esmorzar, dinar...

-         Passar un dia a l’aire lliure respectant l’entorn.

-         Constatar “in situ” els aprenentatges que es van adquirint.

 

  • COLÒNIES

Es fan al 3r. Trimestre. Consten de dos dies i una nit.

Els principals objectius són:

-         Conviure tots junts fora de l’àmbit escolar i familiar, tenint en compte les normes de convivència

-         Fomentar l’autonomia personal dels nens i nenes en activitats quotidianes com: rentar-se, vestir-           se, menjar, ordre en les coses personals, etc.

-         Aprofundiment en l’àrea de descoberta de l’entorn.

 

  • MENJADOR

L’escola disposa d’un servei de menjador amb cuina pròpia. Els nens i nenes es poden quedar a dinar a l’escola de manera assídua o esporàdicament. Els/les mestres i les monitores vetllen per uns bons hàbits d’alimentació. Després de dinar els nens i nenes poden optar pel descans o pel joc.

Durant el curs oferim dos menús segons la temporada: de tardor-hivern i de primavera-estiu, molt variats i adaptats als productes de cada estació. Els menús són rotatius cada 4 setmanes, i dissenyats per una dietista.

HORARI DE MENJADOR:        de 13.00h a 14.00h  dinar

                                                      de 14.00h a 15.00h  descans o joc

 

  • EXTRAESCOLARS

L’AMPA de l’escola a principis de curs, presenta l’oferta d’activitats extraescolars on hi poden participar els alumnes.

Una d’aquestes activitats és la Guarderia, un servei que s’ofereix als nens i nenes que per diferents raons han de plegar més tard. La mainada juga o realitza algun entreteniment per passar l’estona millor. Tots els que utilitzen aquest servei, poden portar berenar.

 

  • ESCOLA D’ESTIU

Quan s’acaba el curs s’organitza l’escola d’estiu per tots els nens i nenes des de P3 fins a 2n de Primària (juny i juliol).

Així com pel setembre els dies abans de començar el curs.           

PLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

PROPERS ESDEVENIMENTS

Fotos

SEGUEIX-NOS A FACEBOOK

SEGUEIX-NOS A TWITTER

Correu de contacte

Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

esemtiabanner