Educació integral
L’educació integral amb estil salesià
Les constitucions dels Salesians diuen que tota obra salesiana ha de ser:
CASA que ACULL
- Acollim incondicionalment a cada persona (infant, jove o adult)
- Optem per un tarannà popular i obert a l’entorn.
- Amb un ambient familiar, un tracte amable, una convivència propera i una presència constant, per poder fer camí i créixer junts.
ESCOLA que ENSENYA i PREPARA A LA VIDA
- Ajudem a desenvolupar les pròpies capacitats físiques, afectives, intel·lectuals i artístiques.
- Impulsem el coneixement i la inserció en la realitat cultural i social.
- Animem a la participació i el compromís social.
- És un lloc d’aprenentatge mutu, els grans aprenem dels petits i viceversa.
PATI on TROBAR-SE amb els amics i PASSAR-S’HO BÉ
- L’estil salesià es basa en relacions properes de confiança i familiaritat. «L’educació és cosa del cor», deia Don Bosco.
- Valorem la festa, la música, el teatre, el cinema i el joc en la seva dimensió educativa.
- Amb grans espais on gaudir i compartir els jocs, “jugo, gaudeixo i aprenc”.
ESGLÉSIA que EVANGELITZA
- Des d’una visió cristiana de la persona i la societat proposem l’ideal evangèlic viscut per Jesús de Natzaret com a model pel propi projecte de vida.
- Eduquem en la dimensió ètica, espiritual, transcendent i religiosa de la persona.
L’animació de l’obra salesiana té tres actors fonamentals:
- Els mateixos infants i joves com a protagonistes de la seva pròpia educació.
- Les famílies, especialment els pares i mares.
- El personal del centre.
Tots tres, amb la seva relació i participació corresponsable formen la comunitat educativa-pastoral (CEP).
Els elements que configuren la nostra proposta educativa queden reflectits al nostre logotip.
- L’edifici (casa-escola-església-pati) com a metàfora de l’obra salesiana i la seva integralitat està representada en el sostre.
- La comunitat educativa-pastoral ve representada per les tres figures humanes.