Educació integral

L’educació integral amb estil salesià

Les constitucions dels Salesians diuen que tota obra salesiana ha de ser:

CASA que ACULL

  • Acollim incondicionalment a cada persona (infant, jove o adult)
  • Optem per un tarannà popular i obert a l’entorn.
  • Amb un ambient familiar, un tracte amable, una convivència propera i una presència constant, per poder fer camí i créixer junts.

ESCOLA que ENSENYA i PREPARA A LA VIDA

  • Ajudem a desenvolupar les pròpies capacitats físiques, afectives, intel·lectuals i artístiques.
  • Impulsem el coneixement i la inserció en la realitat cultural i social.
  • Animem a la participació i el compromís social.
  • És un lloc d’aprenentatge mutu, els grans aprenem dels petits i viceversa.

PATI on TROBAR-SE amb els amics i PASSAR-S’HO BÉ

  • L’estil salesià es basa en relacions properes de confiança i familiaritat. «L’educació és cosa del cor», deia Don Bosco.
  • Valorem la festa, la música, el teatre, el cinema i el joc en la seva dimensió educativa.
  • Amb grans espais on gaudir i compartir els jocs, “jugo, gaudeixo i aprenc”.

ESGLÉSIA que EVANGELITZA

  • Des d’una visió cristiana de la persona i la societat proposem l’ideal evangèlic viscut per Jesús de Natzaret com a model pel propi projecte de vida.
  • Eduquem en la dimensió ètica, espiritual, transcendent i religiosa de la persona.

L’animació de l’obra salesiana té tres actors fonamentals:

  • Els mateixos infants i joves com a protagonistes de la seva pròpia educació.
  • Les famílies, especialment els pares i mares.
  • El personal del centre.

Tots tres, amb la seva relació i participació corresponsable formen la comunitat educativa-pastoral (CEP).

Els elements que configuren la nostra proposta educativa queden reflectits al nostre logotip.

  • L’edifici (casa-escola-església-pati) com a metàfora de l’obra salesiana i la seva integralitat està representada en el sostre.
  • La comunitat educativa-pastoral ve representada per les tres figures humanes.