Pla d'educació en valors socials

Aquest pla per a l’educació en valors socials pretén formar els alumnes en el valors de la justícia i la solidaritat de manera que aquestes es vagin manifestant com un estil de vida habitual. També és una eina en la línia de l’acció transformadora de persones que creixen i ajuden a créixer en consciència, convençuts que aquesta no es transforma amb cursos i discursos, sinó per l’exemple i l’acció de les persones sobre el món.     

L’educació en valors socials la programem com un eix de treball transversal i vertical a l’hora. Transversal perquè el treballem de forma interdisciplinària des de diferents matèries i de forma coordinada amb el departament de pastoral i el SAPP. I vertical perquè els continguts de les activitats estan dissenyats de forma gradual, equilibrada i integral al llarg dels cursos curriculars.

                 

Els continguts generals d’aquest pla són quatre:

    • La dignitat humana: Cada PERSONA és fonamental per a construir la justícia i la solidaritat: Entesa com la referenciació del valor inherent a l’ésser humà, sense importar els condicionants (materials, socials, espirituals...), que ens permet millorar i créixer com a persones mitjançant la presa de decisions i l’exercici de la llibertat.
    • La convivència: Una SOCIETAT justa i solidaria en un MÓN just i solidari i relacions justes i solidàries amb els que conviuen amb nosaltres

Entesa com la cura i millora de la vida en comú que duen a terme els membres de la comunitat educativa per tal que fructifiqui un ambient idoni per al creixement personal i les propostes educatives i pastorals. 

    • L’esperit crític: Compartim la NATURA i la SOCIETAT  de forma justa i solidaria amb les generacions futures.

Entès com a capacitat interior, intel·lectual i racional, de naturalesa metafísica i reflexiva, que ens fa qüestionar i demanar explicacions sobre les causes i les conseqüències del sistema social i els seus valors. 

    • El compromís social: Entès com una actitud de coherència i responsabilitat davant els reptes socials i que es tradueix i concreta en accions, hàbits i opcions. Totes aquelles intervencions educatives que tinguin com a punt final la transformació del món a partir del compromís per part del mateix alumne entrarien en aquest tipus de contingut.

 

OBJECTIUS GENERALS DEL PLA:

- Tenir interès per les pròpies capacitats i aptituds, i valorar-les com una aportació positiva que pot rebre el grup: Fonamentar el respecte a la dignitat humana.

- Sentir-se protagonista de la vida de la pròpia comunitat, i desaprovar les injustícies i marginacions que s'hi puguin produir: Practicar la convivència amb els qui ens envolten.

- Respectar la diversitat de pobles i cultures en contacte amb la nostra, interessar-se per les seves riqueses culturals i desitjar el seu be: Desvetllar la consciència crítica davant les desigualtats i injustícies.

- Valorar la riquesa natural i interessar-se per preservar-la dels perills que l'afecten.

- Proposar accions, hàbits i/o opcions coherents amb la justícia i la solidaritat.

PLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_CONTENT_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

PROPERS ESDEVENIMENTS

Fotos

SEGUEIX-NOS A FACEBOOK

SEGUEIX-NOS A TWITTER

Correu de contacte

Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

esemtiabanner