Atenció a la diversitat

Contemplem l’aprenentatge partint de l’escola comprensiva. L’enfoquem tenint en compte les peculiaritats de cada alumne/a, respectant els seus ritmes i les seves capacitats. Tenim cura de la diversitat de situacions, intentant oferir a cadascú el què necessita per al seu desenvolupament.

La nostra intenció pel què fa a l’atenció a la diversitat, és aconseguir que tots els nens i nenes participin dels processos d’ensenyament-aprenentatge, des de les pròpies possibilitats, entenent que és enriquidor que tots siguem diferents, i que això no ho hem de convertir en desigualtat.

Amb aquesta intenció, davant la diversitat social, cultural, de capacitats, d’interessos, de motivacions…, ens organitzem per donar la millor resposta possible, tenint present que aquesta és una tasca que s’ha de fer entre tots, tots en som responsables i cal un treball en equip, coordinat entre els tutors, responsable del SAPP (servei d’assessorament psico-pedagògic), mestres de suport, famílies, EAP i altres serveis externs.

Per això, elaborem un programa, que varia cada curs, en funció de les necessitats, on hi consten les accions que es duen a terme per aconseguir atendre millor els nostres alumnes:

A Educació Primària: dos mestres per grup-classe, atencions més concretes en petit grup, fora de l’aula ordinària si cal i desdoblem la llengua quatre hores setmanals i depèn del curs ho anem modificant segons les necessitats.

A Educació Infantil, concretament a P3, durant el període d’adaptació del mes de setembre, hi ha dos mestres a l’aula durant tota la jornada escolar, i la resta del curs hi ha dos mestres moltes hores a la setmana. A P4 i a P5, disposen també d’hores amb dos mestres.